CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

sâmbătă, 23 iulie 2011

Cum am inceput noi diversificarea....


Desi-i plin internetul de articole pe aceata tema,va impartasim experienta noastra in speranta ca va fi de folos cuiva...
Divesificarea-momentul in care bebe incepe sa pape si altceva in afara de laptic...Dupa tot ce am citit si dupa sfaturile si recomandarile pe care noi le-am primit,am ajuns la concluzia ca fiecare mamica simte cand e momentul ca puiul ei sa inceapa sa pape si altceva,asa cum am simtit si eu...Inainte de a face marele pas,dragi mamici ,inarmati-va cu multa rabdare(numai eu stiu de  cate ori am zis:Doamne Iisuse Hristoase,milueste-ne pe noi! in timpul mesei copilului,sperand astfel ca o sa reusesc...)
Trebuie sa mai precizez ca Teodor papa de la 5 saptamani si formula si san pt ca nu se satura...acum sanul e doar asa,  de alint ,cum spunem noi:))dar am sa alaptez pana la ultima picatura!Dupa venirea pe lume a bebelusului,alaptatul mi se pare cel mai minunat lucru care i se poate intampla unei mamici!Numai noi stim de ce momente emotionante avem parte privindu-ne  puiul surazand cu sanul in coltul gurii:))
Deci divesificarea...noi am inceput pe la 5 luni jumate,astfel:
I masa :laptic
a II a masa:o lingurita suc de mar+laptic
...in fiecare zi se adauga cate o lingurita de suc de mar pana ajungem la 6.
apoi am introdus sucul de morcov astfel:
in I zi :o lingurita suc de morcov ,5 de mar
aII a zi :2 de morcov ,4 de mar si combinam astfel pana ajungem la 6 de morcov,pt ca apoi sa-i dam ca cate 6 ligurite din fiecare
Acum e momentul sa introducem supa de zarzavat:morcov,telina,patrunjel ,pastarnac,un strop de ulei si unul de sare.Se da treptat ,in fiecare zi cate o lingurita pana ajungem la 6;doar zeama.
La masa de seara introducem cerealele fara gluten;atatea lingurite cate luni are copilul.
MENIU TEO 5 LUNI JUMATE-6 LUNI:
8-9:san
9:30:150 ml laptic
12:30:suc de mar si morcov
13:30:150 ml laptic
16:30:supa de zarzavat
17:30:150 ml laptic
20:30:150 ml laptic si 5 lingurite de cereale;apoi Teo adoarme la san.
La 6 luni:-introducem piureul de fructe (mar ras,para rasa,crude sau coapte in cuptor cu o lingurita de branzica)
             - la supa se adauga dovlecel,cartof,ceapa(se scoate dupa ce a fiert) si se face o supa crema


MENIU TEO 6 LUNI:
8-9 :san si suc de fructe:mar,portocala,kiwi,para,strugure,morcov(se introduc pe rand)
9:30:150 ml laptic
12:30:piure de fructe
13:30:150 ml laptic
16:30:supa crema
17:30:150 ml laptic
20:30:150 ml laptic plus 6 lingurite cereale si san.
La 7 luni :-introducem carnita:pui,iepure,manzar,vacuta :o fierbem in supa si o adaugam in piure.

              -galbenusul;pe rand cate un sfert
              -iaurt simplu:Danone sau Cremosso
Din luna a 8 a introducem:-banana la piureul de fructe
                                       -ficatelul la cel de legume 
                                       - iaurtul cu fructe
P.S.:-Teo nu se mai trezeste sa pape noaptea de pe la 3 luni;eventual,daca se foieste i-i dau putina apa
       - orele nu-s batute-n cui
       -acum,la 6 luni jumate nu accepta branzica
       -in poza nu suntem noi:))
Va astept cu sfaturi si trucuri.
Cu drag,Elena

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu